Japonya'da koronavirüs aşısının yan etki gösterdiği kişi sayısı yükseldi

Japonya’da Pfizer-BioNTech tarafından geliştirilen koronavirüs aşısına karşı alerjik reaksiyon gösteren sağlık çalışanı sayısı 3’e yükseldi.

Japonya'da koronavirüs aşısının yan etki gösterdiği kişi sayısı yükseldi
Bu içerik 47 kez okundu.
Advert

Japonya'da, 30'lu yaşlarındaki bir kadın sağlık çalışanının daha Pfizer-BioNTech aşısı uygulandıktan sonra alerjik reaksiyon gösterdiği açıklandı. Dün aşılandıktan yaklaşık 5 dakika sonra öksürmeye başladığı belirtilen şahsın, solunum güçlüğü ve boğaz şişliği gibi belirtiler gösterdiği kaydedildi. İlaç tedavisinin ardından durumu normale dönen sağlık personelinin tedbir amacıyla gözetim altına alındığı bildirildi. Gıda ve hayvanlara yönelik alerji geçmişi bulunduğu öğrenilen şahsın semptomları, Japonya'da aşı ardından görülen 3'üncü anafilaksi vakası olarak kayıtlara geçti.

Aniden gelişen ve ölüme neden olabilen ciddi bir alerjik reaksiyon olarak bilinen Anafilaksi genel olarak kızarıklık, kaşıntı, boğaz şişmesi ve kan basıncının düşmesi gibi semptomlarla kendini gösteriyor. Anafilaksinin yaygın nedenleri arasında ise böcek ısırmaları, gıdalar ve ilaçlar yer alıyor.
ABD'li ilaç devi Pfizer Alman ortağı BioNTech ile geliştirdiği Covid-19 aşısının kullanım onayı için Japonya hükümetine başvuruda bulunan ilk firma olmuş, geçtiğimiz ay ise İngiliz ilaç üreticisi AstraZeneca, Oxford Üniversitesi işbirliği ile geliştirdiği Covid-19 aşısına yeşil ışık yakılması için resmi başvuru sürecini başlatmıştı. Cuma günü de ABD merkezli Moderna Japonya'da aşı kullanım onayı arayan üçüncü ilaç şirketi olmuştu. Ülkenin sağlık bakanlığı şimdiye tek yalnızca Pfizer-BioNTech aşısına vize vermişti.

KAYNAK : İHA
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİRX
Avrupa Müslüman Forumu Gerçekleştirdi
Avrupa Müslüman Forumu Gerçekleştirdi
Yeni Bir Bulgaristan Türkleri Partisi Kapı Çalıyor
Yeni Bir Bulgaristan Türkleri Partisi Kapı Çalıyor